EMOTIONELE PROBLEMEN RONDOM LEREN

 

EMOTIONELE PROBLEMEN RONDOM LEREN

HERKENT U DIT?

  • Een kind raakt gefrustreerd als taken ingewikkeld worden
  • Een kind ervaart angst tijdens toetsen
  • Een kind reageert overdreven op kleine dingen of heeft woedeaanvallen
  • Een kind herstelt langzaam van teleurstellingen
  • Een kind verliest vaak geduld
  • Een kind vindt het moeilijk om fouten te maken
  • Een kind wil weinig moeite voor iets doen
  • Een kind kiest bij voorkeur alleen voor makkelijke opdrachten
  • Een kind heeft uitspraken als ‘Ik ben nou eenmaal niet goed in rekenen’ of ‘Ik word vast nooit beter in rekenen’
  • Een kind geeft snel op
  • Een kind vermijdt nieuwe uitdagingen
  • Een kind is gevoelig voor prikkels (o.a. horen en zien) en wordt daardoor belemmerd in het leren.

DIT AANBOD KAN HELPEND ZIJN:

Mijn begeleidingen kunnen zich richten op:

  • Het kunnen reguleren van emoties om doelen te bereiken, taken af te maken en gedrag aan te passen (emotieregulatie)
  • De overtuiging altijd beter in iets te kunnen worden (groeimindset)
  • Prikkelgevoeligheid herkennen en er mee leren omgaan