EMOTIONELE PROBLEMEN RONDOM LEREN
HERKENT U DIT?
- Een kind raakt gefrustreerd als taken ingewikkeld worden
- Een kind ervaart angst tijdens toetsen
- Een kind reageert overdreven op kleine dingen of heeft woedeaanvallen
- Een kind herstelt langzaam van teleurstellingen
- Een kind verliest vaak geduld
- Een kind vindt het moeilijk om fouten te maken
- Een kind wil weinig moeite voor iets doen
- Een kind kiest bij voorkeur alleen voor makkelijke opdrachten
- Een kind heeft uitspraken als ‘Ik ben nou eenmaal niet goed in rekenen’ of ‘Ik word vast nooit beter in rekenen’
- Een kind geeft snel op
- Een kind vermijdt nieuwe uitdagingen
- Een kind is gevoelig voor prikkels (o.a. horen en zien) en wordt daardoor belemmerd in het leren.
DIT AANBOD KAN HELPEND ZIJN:
Mijn begeleidingen kunnen zich richten op:
- Het kunnen reguleren van emoties om doelen te bereiken, taken af te maken en gedrag aan te passen (emotieregulatie)
- De overtuiging altijd beter in iets te kunnen worden (groeimindset)
- Prikkelgevoeligheid herkennen en er mee leren omgaan